Twee Nederlandse vrouwen op Europa’s grootste tech-conferentie

Toolinq verovert bedrijfsleven

21 APRIL 2014, AMSTERDAM
Samenvatting
Ingrid Tappin (34) en Sabine Schoorl (41) zijn uit honderden start-ups van over de hele wereld geselecteerd om zichzelf op Europa’s grootste en toonaangevendste webconferentie The Next Web 2014 – 24 en 25 april in Amsterdam – in de schijnwerpers te werken. De vrouwen uit Overveen zullen daar samen hun softwarewonder ‘Toolinq’ lanceren; een programma dat mensen uit alle organisatielagen van een bedrijf met elkaar verbindt. Real time en overzichtelijk, in een omgeving die je kunt vergelijken met Facebook.

De mens staat meer dan ooit, overal op de wereld, de hele dag met andere mensen in verbinding. Via social media als LinkedIn, Twitter en Facebook en natuurlijk via Iphone, Smartphone, internet, iPad en Whatsapp. En tóch zit er nog vaak ruis op de lijn.

De ruim honderd directeuren, managers en ondernemers die Schoorl en Tappin in de afgelopen jaren trainden, zeiden opvallend genoeg allemaal hetzelfde:

‘Ondanks alle communicatiemiddelen, weten wij binnen ons bedrijf niet – of onvoldoende - van elkaar, wie met wie praat over wat. We delen onderling weliswaar non stop bergen informatie (via vergaderingen, emails, documenten, intranet en CRM) maar we communiceren niet echt met elkaar. We delen onze relaties niet. Werken langs elkaar heen. En zo lekt er onnodig vaak relevante informatie weg.’ Kortom: directeur en manager, salesmedewerker, accountmanager en receptionist benutten elkaars kennis en netwerk onvoldoende.

Enter de ondernemersgeest van Sabine en Ingrid, die met de ontwikkeling van Toolinq een oplossing formuleerden voor dit probleem. Even simpel als geniaal. Niet voor niets verovert het damesduo in rap tempo de tech-start-up-jungle, toch vooral het domein van mannen.

Iedereen binnen je bedrijf weet waar je mee bezig bent en kan de voor jou relevante informatie over een project of klant direct met je delen. Daarbij trekt Toolinq zich van de bedrijfshiërarchie niks aan. Géén politiek meer.

Barry van Sloten, directeur Bouw en Vastgoed bij Grontmij – launching customer van Toolinq, net als Dura Vermeer, Innofunding en Doka Nederland – zegt het zo:

‘Toolinq betekent vertrouwen hebben in elkaar. Durven delen en slimmer samenwerken. Hiermee vergroten we onze commerciële slagkracht en kunnen we nog beter gaan presteren. Dat is ook wat onze klanten van ons verwachten.’

Over Toolinq:
 Toolinq is social CRM.

Het is real time communiceren met collega’s. Maar in tegenstelling tot sociale intranettools zoals Yammer en Speakap gebruik je Toolinq niet om van alles en nog wat te delen.

Door een intelligente koppeling met LinkedIn deel en volg je enkel de zakelijke gesprekken tussen collega’s, klanten en prospects. Je hebt inzicht in alle zakelijke verbindingen.

Saaie vergaderingen die gaan over gisteren, maken met Toolinq plaats voor de agenda van morgen. Het tijdperk van de traditionele CRM is voorbij.

Citaten
"Toolinq betekent vertrouwen hebben in elkaar. Durven delen en slimmer samenwerken. Hiermee vergroten we onze commerciële slagkracht en kunnen we nog beter gaan presteren. Dat is ook wat onze klanten van ons verwachten." Barry van Sloten, directeur Grontmij
"Toolinq is de perfecte aanvulling op ons CRM systeem, doordat we nu realtime met elkaar in contact staan." Peter Kraaijeveld, algemeen directeur Doka Nederland
"Business is personal. That's why we believe CRM should be social" Ingrid Tappin, Co-Founder of Toolinq
Over Toolinq, create new business. together.

Business is personal. That's why we developed software for YOU.

Toolinq is the first private network for business professionals and entrepreneurs to create new business together.

It's a smart way of privately sharing who you know and what you're talking about in real time.

Toolinq is invite-only. It's meant for people who believe giving is the new getting.

Instead of just collecting new contacts you now have a social tool that helps you seize unique business opportunities with people you know, like and trust.

For pricing information and invitation requests feel free to get in touch via email or phone: ingrid@toolinq.nl // 0031628414516

Toolinq is also available for corporate companies. Check our website for more info: www.toolinq.com/corporate

Toolinq was selected as a featured startup at TNW Europe Conference 2014 as part of the Boost program, which showcases the most promising early stage startups from all over the world.

Toolinq
create new business. together.